درباره فلزیاب و گنج یاب

فلزیاب چیست ؟

فلزیاب چیست ؟

فلزیاب چیست ؟

بشر از گذشته های بسیار دور تا به الآن به دنبال پیدا کردن راهی برای کشف کردن منابع با ارزش داخل زمین بوده و هست . در این مطلب درباره اینکه فلزیاب چیست ؟ و چه کاربردی در این زمینه دارد اطلاعاتی قرار داده ایم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود . با ما همراه باشید .

فلزیاب وسیله‌ ای است که عموما از آن جهت یافتن اشیای قدیمی استفاده می کنند. نحوه کار این دستگاه دقیقا مبتنی بر اصول و قوانین فیزیکی می باشد.در ایران نیز شرکت‌ های فراوانی اقدام به وارد و توزیع دستگاه فلزیاب می کنند.

فلزیاب چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

لازم است که در ابتدا با طرز کار دستگاه های فلزیاب آشنا شویم. مطابق با قوانین فیزیکی، دیسک‌ های فلزیاب در اطراف خود یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند. زمانی که وسیله فلزی داخل این میدان مغناطیسی‌ قرار می گیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر یافته و دستگاه بنا به سیستم طراحی‌ شده از قبل،آژیر اخطار می دهد تا فرد از حضور وسیله فلزی باخبر شود.

بخش های مختلف دستگاه فلزیاب

۱.جعبه کنترل: این بخش در اصل مغز متفکر دستگاه فلزیاب می باشد. تمامی عملیات کنترلی دستگاه، پردازش داده هایی که از سیگنال‌ ها می آید، نمایشگر و دریافت پالس‌ها در این بخش قرار می‌گیرد.

۲.تثبیت‌ کننده: این قسمت از فلزیاب در حقیقت به قوام شکل دستگاه فلزیاب در حین حرکت کمک می‌کند و در واقع نقش حمایتی یا همان پشتیبانی را در دستگاه فلزیاب ایفا می کند.

۳.کویل: صفحه ای فلزی است که در قسمت پایینی فلزیاب در نزدیکی سطح زمین قرار می گیرد. گفتیم که اساس کار فلزیاب با میدان مغناطیسی است که این صفحه در اطراف خود ایجاد می کند. بسته به نوع و کیفیت دستگاه اندازه این صفحه متغیر است و میدان‌ مغناطیسی با شدت های گوناگون ایجاد می کند.

۴.شفت: شفت فلزیاب میله‌ ای است که صفحه مغناطیسی را به جعبه کنترل یا در واقع مغز متفکر دستگاه وصل می‌ کند.

بخش های مختلف دستگاه فلزیاب

نخست باید دانست که چون از این دستگاه عمدتا برای پیدا کردن وسایل قدیمی و با ارزش استفاده می‌ شود به آن دستگاه گنج یاب یا طلایاب نیز گفته می شود. اما اساس کار این دستگاه یافتن فلزات است. از طرفی این دستگاه می‌ تواند فلزات مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد اما فقط با تغییر فرکانس، تفسیر می شود. در این بخش از مقاله شما را با طرز کار فلزیاب آشنا می کنیم.

فلزیاب چیست ؟طرز کار دستگاه فلزیاب

جاروب کردن یا در واقع همان حرکت آهسته فلزیاب در نزدیکی سطح زمین اساسی  ترین مرحله کار با این دستگاه است. نکته اساسی به هنگام جاروب کردن، حرکت آهسته و با دقت و حوصله می باشد تا فرصت آنالیز امواج برای فلزیاب فراهم شود.

قبل از آغاز کار می توانید دستگاه فلزیاب خود را تست نمایید. با پنهان کردن سکه یا طلای خود در زیر زمین این کار را انجام دهید. جالب است بدانید که چنانچه بتوانید تفاوت فرکانس طلا با دیگر فلزات را در دستگاه فلزیاب خود بیابید در اصل شما یک دستگاه طلا یاب دارید.

با استفاده از چهار سنگ یا چهار تکه چوب، زمینی را به شکل فرضی محصور کنید. آن بخش از زمین را با دقت فراوان مورد جستجو قرار دهید. اگر در بخشی از این زمین، فلزیاب اخطار داد اطلاعات دستگاه را یادداشت کرده و پس از اسکن کامل آن منطقه مشخص شده، به کندن آن جا اقدام کنید. حفر کردن یک حفره یا چاله تمیز، با ابعاد مناسب دقیقا در جایی که دستگاه فلزیاب اخطار داده است یک اصل اساسی جهت رسیدن به هدف است. فراموش نکنید که هرگز نباید دلسرد شوید. شاید شما بارها شکست خورده باشید اما با اولین پیروزی، طعم تلخ همه شکست‌ های قبلی از یادتان می رود.

انواع دستگاه فلزیاب

فلزیاب مدل های گوناگونی دارد که قریب بر هفت نوع است. ما در این بخش از مقاله سعی می‌کنیم به‌ صورت اجمالی شما را با آن‌ ها آشنا کنیم.

۱.فلزیاب های تفریحی(VLF) : این دستگاه‌ ها کوچک و بسیار سبک می باشند و دیسک آن‌ ها تقریبا ۲۵ سانتی‌ متر است. این فلزیاب قادر است یک شی‌ء فلزی یک در یک متر را در عمق تقریبا یک متری زمین پیدا کند. البته این مدل ها قدرت تفکیک کمی دارند و برای اشیای فلزی که در نزدیکی سطح زمین قرار دارند مناسب می باشند.

۲.فلزیاب‌ های پیشرفته (PI):این نوع فلزیاب قدرت بالاتری دارد و نسبتا سنگین تر می باشد. چرا که از باتری‌ های سنگین استفاده می کنند. از کاستی های این نوع فلزیاب می توان به نداشتن مانیتور و همچنین قدرت تفکیک و جداسازی میان آهن و دیگر فلزات اشاره کرد.

۳.فلزیاب‌ های صنعتی: در صنایع گوناگون مانند فرش، ماشین، چوب‌بری، صنایع بسته‌بندی و… از این مدل ها استفاده می شود.

۴.فلزیاب‌ های فرکانسی یا طلایاب ها: این نوع از دستگاه های فلزیاب از نوع فرکانس جذبی یا القایی با تنظیمات جداسازی و تشخیصی و سطح و حجم تارگت ایکس یا ترشهولد هستند.

به همین دلیل هم قدرت تفکیک فوق‌ العاده بالایی‌ دارند و به‌ آسانی می‌توانند طلا را از دیگر فلزات در زمین‌ های ناهموار و غیر مسطح یا دارای شرایط جوی نامساعد و نامطلوب نیز تشخیص دهند. از دیگر دستگاه‌ های پیشرفته فلزیاب نیز می‌توان به فلزیاب‌ های مغناطیسی و حرارتی رادار زمین که آن‌ها نیز قدرت تفکیک فوق العاده بالایی دارند، اشاره کرد.

خدمات پس از فروش

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از

آن خرید میکینید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

برای خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شر کت فلزیاب اسیا مدرن در تماس باشید.

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

قیمت دستگاه گنج یاب ایرانی

اگر شما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب در تهران هستید میتوانید از طریق لینک مربوط اقدام به خرید نمایید . جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق
راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

اینستا گرام آسیا مدرن

تلگرام آسیا مدرن

سوالکده(سوالات متداول فلزیاب)

معرفی نمایندگی خرید و فروش فلزیاب

بهترین دستگاه نقطه زن طلا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *